Mindfulness training Vleuten, 8 weekse mindfulnesstraining MBSR.

Mindfulness training

Mindfulness traint de aandacht, waardoor je inzicht krijgt in de automatische patronen en reacties. Gevolg hiervan is dat bewust gehandeld kan worden in stressvolle situaties.

Mindfulness draagt bij aan:

  • Het beter en effectiever omgaan met stress
  • Ontspanning, minder piekeren
  • Meer aandacht te hebben voor hier en nu
  • Bewuste keuzes te maken
  • Betere concentratie
  • Kracht en zelfvertrouwen te ontwikkelen

Locatie:

vanaf 1 januari worden de trainingen verzorgd in Woerden.

volgt deze link:

https://www.stresscentrum.nl/mindfulness/mindfulness-woerden/

De training

Voorafgaand aan de training vindt een uitgebreide intake plaats. Tijdens de training komen we iedere week samen gedurende 2 ½ uur. Thuis oefen je verder. Je krijgt alle gesproken meditaties digitaal en een werkboek.

De training wordt aangeboden in groepen van maximaal 8 deelnemers. Hierdoor is voldoende ruimte voor persoonlijke begeleiding. Na de training is er mogelijkheid tot deelname aan vervolgbijeenkomsten om het geleerde vast te houden en te verdiepen.

De trainer

De training wordt verzorgd door Dennis Karakoc. Dennis heeft een meerjarige opleiding genoten tot officieel Mindfulness en is aangesloten bij de beroepsverenigingen VMBN (categorie 1).

Hij beschikt over de hoogste opleiding die in Nederland gevolgd kan worden en is in Woerden en omgeving de enige met een VMBN categorie 1 kwalificatie, waardoor vergoeding door een aantal verzekeraars mogelijk is. Hij heeft opleidingen, retraites en meditaties gevolgd bij het o.a Centrum voor Mindfulness, Simsara, Frits Koster, Saki Santorelli (een van de grondleggers van Mindfulness MBSR), Thorsten Barnhofer, Joost van den Heuvel Rijnders en Davidji.

Dennis verzorgt groepsgewijze en individuele mindfulnesstrainingen MBSR en MBCR, zowel voor particulieren als voor organisaties.

De kosten

De kosten voor de training bedragen € 395. Dit is inclusief het studiemateriaal, zoals de gesproken meditaties digitaal en het werkboek. Dit werkboek kunt u ook als naslagwerk gebruiken. De training bestaat uit 8 bijeenkomsten van 2 ½ uur.

Op indicatie is individuele training of zijn maatwerktrajecten mogelijk.

De algemene voorwaarden zijn bij deze training van toepassing.

Vergoeding verzekeraars

Een aantal verzekeraars vergoeden een (groot) deel van deze mindfulnesstraining in het aanvullende pakket. Check op de site van je verzekeraar of een vergoeding mogelijk is.

Ervaringen van deelnemers

Wat bij mindfulness zo prettig is, is dat je het nooit fout kunt doen, dat je nooit kunt falen, dat je niet hoeft en zelfs niet kàn presteren, en dat je het dus nooit beter of slechter kunt doen dan een ander. Iets, wat wij in deze maatschappij niet (meer) kennen.

Het is ook geen cursus zoals menigeen denkt, maar een training. Het trainen van aandacht. Je best doen of niet je best doen, het speelt geen rol.

Het vergt wel een bepaalde discipline: je moet tijd voor jezelf vrijmaken om te mediteren, want juist die tijd voor uitsluitend jezelf, werkt helend en geeft inzicht.

Bij mij was het krijgen van inzicht in mijzelf confronterend. De spanningsklachten die de directe aanleiding waren voor deze training, zijn niet plotsklaps helemaal verdwenen, maar ik voel dat ik “in de goede richting loop.”

Ik heb de veiligheid in de groep, de rust, het geduld, de variëteit van personen, als een weldaad ervaren. De sfeer van rust en veiligheid was de verdienste van de groep zelf, maar werd toch ook in grote mate gecreëerd door Dennis.

Bedankt! Josje

Door de mindfullness training ben ik me  veel bewuster geworden van automatismen en is de kiem gelegd om een aantal vaste patronen te doorbreken.  Door het ontwikkelen van bewustwording van alles wat er is,  blijkt de wereld veel groter dan de eigen gedachten, taken en doelen.   Door de verschillende meditaties wordt daadwerkelijk geleerd om van de ‘doestand’ in de ‘zijnstand’ te komen. Dat heeft mij verrijkt en geeft een breder beeld van de werkelijkheid. De trainingen hebben hier enorm bij geholpen. Zonder veel woorden zijn er veranderingen tot stand gekomen en zijn andere perspectieven ontstaan. J.W.

Deze training heeft me vooral weer in mijn kracht gezet. Ik deed en wist al veel dingen die voorbij kwamen op de training, maar door de snelheid van het leven had ik dat een beetje aan de kant geschoven en ging alleen maar harder en sneller. Uit die race ben ik nu weer gestapt en dat is een opluchting! Carolien

Vanuit nieuwsgierigheid en mijn vroegere ervaring met Yoga beoefening ben ik een training mindfulness bij het Stress Centrum gaan volgen. Je hoort zoveel over mindfulness. Dat wil ik ook ervaren!

Aangezien ik ook best een drukke baan heb. Dacht ik, dat kan nooit kwaad. Welllicht is het ook preventief voor stress. Het is een cursus van 8 weken met huiswerkopdrachten om te oefenen tussen de bijenkomsten door. Dat vroeg wel de nodige discipline. Maar omdat het ook praktisch gericht is vond ik het al snel leuk om te doen. Natuurlijk heb ik geleerd om te mediteren maar ik heb ook inzicht gekregen in mijn stress bronnen mijn reageren daarop.

Vanuit Yoga heb ik geleerd om te ontspannen. Bij mindfulness gaat het juist om aandacht. Bewust aandachtig zijn. Je leert te varen wat er bij e zelf en je omgeving gebeurt. Dat geeft ook een ontspannen gevoel. Je leert ook technieken die je in je je werk kan toepassen.

Degene die de training gaf heb ik als prettig ervaren. Hij wist een vertrouwde sfeer te creëren. Ik kon hem vragen stellen en hij reageerde daar adequaat op met duidelijke informatie. Ook kon hij de oefeningen goed uitleggen. Hij gaf mij het gevoel dat hij wist waarover hij het had.

Ik ben blij dit ik die keus heb gemaakt. Ik mediteer zeer regelmatig. Het bevordert mijn concentratie en ik voel me rustiger. In drukke situaties bv, op mijn werk kan ik met wat ik geleerd heb de stress nog beter hanteren.

Het heeft mijn leven verrijkt. Ik kan je de cursus van harte aanbevelen. Arthur

Voor vragen of meer informatie

Neem vrijblijvend contact op met het StressCentrum.

Op de hoogte blijven?

Wilt u tips ontvangen en op de hoogte blijven van ontwikkelingen op het gebied van de preventie en aanpak van stress, werkdruk en burn-out? Meld u dan aan voor de nieuwsbrief.

AANMELDEN